V Ljubljani lani manj zastojev kot pred dvema letoma

Samo Demšar



Koalicijske stranke so se zavezale k zmanjšanju prometnih zastojev.

 
 

Koalicijske stranke so se zavezale k zmanjšanju prometnih zastojev.

Celostnih statističnih podatkov o prometnih zastojih ni. Po podatkih nizozemskega ponudnika navigacijskih sistemov TomTom pa je bilo v Ljubljani v letih 2020 in 2021 zastojev manj kot leta 2019.

Toda kot so opozorili na ministrstvu za infrastrukturo, zaradi vpliva epidemije covida-19 obdobij ni smiselno primerjati. Poudarili so, da si z različnimi ukrepi prizadevajo za povečanje števila potnikov na vlakih in avtobusih, da bi tako zmanjšali pritisk na cestni promet.

Državni zbor je julija lani sprejel novelo zakona o prevozih v cestnem prometu, ki je dijakom, študentom in udeležencem izobraževanja odraslih omogočila uporabo subvencioniranih vozovnic na območju celotne države. Prav tako so na ministrstvu z mestnima občinama Ljubljana in Maribor sklenili pogodbo za zagotavljanje brezplačnega prevoza za upokojence, invalide in vojne veterane v mestnem prometu.

Vlada je v državnih proračunih za leti 2021 in 2022 tudi povečala sredstva za naložbe v izboljšanje infrastrukture javnega prometa.

Matej Gabrovec z geografskega inštituta Antona Melika je poudaril, da je treba prenoviti cenovni sistem vozovnic. Vodja projektov na inštitutu za politike prostora Nela Halilović pa, da ukrepi aktualne vlade, čeprav so ustrezni, ne bodo učinkoviti, dokler bo gradnja cest spodbujala odvisnost od avtomobila. Po njenem potrebujemo rešitve, ki bi privedle do množične spremembe potovalnih navad.

Podatkov o dolžini prometnih zastojev po vsej državi ni. Vlada je sprejela več ukrepov za spodbujanje uporabe javnega potniškega prometa, s katerimi namerava razbremeniti cestni promet. Sogovorniki so nekatere ukrepe, denimo prenovo subvencioniranih vozovnic ter cenejše vozovnice ob koncu tedna, označili za ustrezne, vendar so poudarili, da bi bili za učinkovito zmanjševanje prometnih zastojev potrebni še dodatni ukrepi, kot sta prenova cenovnega sistema vozovnic in omejevanje dostopa v mesta z avtomobili.

Vladni ukrepi za zmanjšanje prometnih zastojev niso celoviti, zato ugotavljamo, da so koalicijski partnerji obljubo prelomili.