Za infrastrukturo javnega prometa letos 100 milijonov evrov več kot leta 2019

Samo Demšar



Stranke vladajoče koalicije so se zavezale, da bodo povečale naložbe v izboljšanje infrastrukture javnega prometa.

 
 

Koalicijske stranke so se v koalicijski pogodbi zavezale k povečanju investicij v infrastrukturo javnega prometa. Kot so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo, med ta sredstva sodijo naložbe v železniško omrežje, kolesarske povezave in spodbujanje maloogljičnih strategij trajnostne mobilnosti.

Sprejeti proračun za leto 2021 za te postavke predvideva 361,4 milijona evrov, kar je 101,6 milijona več kot leta 2019 in 120,3 milijona več kot lani.

Največji delež teh sredstev je namenjen naložbam v železniško omrežje, ki jih bo država letos financirala s 304,2 milijona evri, kar je 76,2 milijona več kot leta 2019.

Kot sta poudarila profesor na oddelku za geografijo ljubljanske filozofske fakultete Matej Ogrin in Luka Mladenovič z urbanističnega inštituta, je največ investicij potrebnih prav v železniško infrastrukturo. Oba sta povečanje naložb na tem področju ocenila kot pozitivno. Ogrin je še opozoril, da bi Slovenija v železnice do leta 2040 morala investirati 500 milijonov evrov na leto.

Mladenovič pa je opozoril, da je v zadnjih letih država pri železnicah vlagala predvsem v tovorni promet, ki ga je težko ločiti od potniškega, saj oba potekata po istih tirih. Za naložbe v železniške postaje, namenjene samo potniškemu prometu, je država letos namenila 11,5 milijona evrov ali 8,7 milijona več kot leta 2019.

Za investicije v infrastrukturo javnega prometa bo letos namenjeno 39 odstotkov več denarja kot leta 2019 in 50 odstotkov več kot lani. Vlada je obljubo izpolnila.