Ničesar ne skrivamo

Matej De Cecco

 
 

Tuširanka komentira zgodbo Oštra o pomembnosti transparentnosti, učinkovitosti in preglednosti javne porabe. Zavod za blagovne rezerve, ki naroča zaščitni material za zaustavitev širjenja epidemije, je namreč v le enem tednu oddal za nekaj manj kot 80 milijonov evrov javnih naročil za »nabavo zaščitnih sredstev (covid-19)«, ne da bi bila ta v njih kakorkoli opredeljena.

Postopek je zdaj poenostavljen, izvesti pa ga je mogoče tudi v enem samem dnevu, saj lahko naročnik pogodbo podpiše takoj po oddaji naročila. Povrhu zavod pogodb zdaj ne objavlja.

Analiza podatkov, ki smo jih pri Oštru zbrali na slovenskem in evropskem portalu javnih naročil, je pokazala še nekatere druge pomanjkljivosti naročil, ki odpirajo vprašanje preglednosti javnega naročanja v času koronavirusa. Razen datuma oddaje naročila in imena izbranega ponudnika namreč v javnih dokumentih ni natančnih podatkov o sredstvih, ki jih je naročal zavod, in njihovi količini. 

V marcu največje naročilo je zavod za blagovne rezerve 26. marca oddal podjetju Public Digital Infrastructure – dobavilo bo »zaščitna sredstva (covid-19)« v vrednosti 25.441.000 evrov. Tip zaščitnih sredstev ni opredeljen, niti njihova količina.

Public Digital Infrastructure je slovensko podjetje v lasti nizozemske družbe Elektronček BV, ta pa je po podatkih tamkajšnjega poslovnega registra v 90-odstotni lasti Joca Pečečnika.

Pečečnika javnost sicer že desetletja pozna kot uspešnega poslovneža v igralništvu in tudi po nakupu starega ljubljanskega stadiona, ni pa znano, da bi prodajal zdravstveno opremo. 

 
 
Matej De Cecco

Matej De Cecco

 

Kaj je Tuširanka?

Tuširanka je rubrika na Oštru.si, v kateri prostor, namenjen besedi, odstopamo sliki.

Tuširanka je risba s tušem, v naši rubriki pa so to tedenski likovni komentarji, ki so kritično ogledalo aktualnih dogodkov. Včasih izzovejo smeh, tudi kisel, včasih delujejo kot mrzel tuš. Za tiste, ki jim nastavljajo ogledalo. Za vse nas. Za družbo.

Tuširanka ilustracijo postavlja nad besedo, hkrati pa nadgrajuje žanr komentarja in poskuša načela tradicionalne časopisne karikature udomačiti v digitalnem svetu.