Delavcem TKK se ni treba udeležiti tečaja srbohrvaščine
Avtor: Matija Štrukelj
TRDITEV
»Iz slovenskega podjetja TKK Srpenica, direktorja Uroša Lazarja, kjer se ukvarjajo s proizvodnjo kemičnih izdelkov, so svoje slovenske delavce obvestili, da se morajo v Sloveniji, v slovenskem podjetju, udeležiti tečaja srbohrvaščine!«
OCENA
IZVIRNA OBJAVA
Portal e-Maribor je 30. marca objavil prispevek, v katerem so poročali: »Iz slovenskega podjetja TKK Srpenica, direktorja Uroša Lazarja, kjer se ukvarjajo s proizvodnjo kemičnih izdelkov, so svoje slovenske delavce obvestili, da se morajo v Sloveniji, v slovenskem podjetju, udeležiti tečaja srbohrvaščine! Prav ste prebrali!«
Pri tem so se sklicevali na domnevno obvestilo podjetja TKK iz Srpenice, ki naj bi 24. marca svoje delavce v Sloveniji obvestilo, da bodo organizirali tečaj srbohrvaščine, kar naj bi pripomoglo k boljši komunikaciji med zaposlenimi.
Toda podjetje TKK je danes v sporočilu za javnost poudarilo, da dopis, v katerem delavce obveščajo o organizaciji obveznega tečaja srbohrvaškega jezika, ni avtentičen in ga vodstvo podjetja ni pripravilo. »Po prvih podatkih gre za šalo enega od zaposlenih,« so pojasnili. Dopis se je namreč 24. marca pojavil na oglasni deski na sedežu podjetja.
Direktor podjetja TKK s sedežem v Srpenici je Uroš Lozar, lastnik pa belgijsko podjetje Soudal Holding. Proizvaja barve in lake.
Portal e-Maribor.si se na vprašanja Razkrinkavanja.si še ni odzval. Odgovor bomo objavili, ko ga prejmemo.
SKLEP
Portal e-Maribor.si je poročal, da so v slovenskem podjetju TKK, ki ga vodi direktor Uroš Lazar, slovenske delavce obvestili, da se morajo udeležiti tečaja osnov srbohrvaščine.
Pri tem so se sklicevali na dopis, v katerem naj bi podjetje organiziralo obvezen tečaj srbohrvaščine za zaposlene.
Toda podjetje je še isti dan v sporočilu za javnost opozorilo, da dopis ni avtentičen. Vodi ga Uroš Lozar, ne Lazar. Lastnik je belgijsko podjetje Soudal Holding.
Članek o obveznem tečaju srbohrvaščine za delavce podjetja TKK, ki naj bi ga vodil direktor Uroš Lazar, je lažna objava. Napačna navedba direktorjevega priimka pa šlamparija.
Šlamparija
Objava, v kateri se je avtorju prikradla napaka, zato je objavil netočne informacije ali posredoval nepreverjene informacije drugega vira. Ključno pri tem je, da mora biti očitno, da je avtor napako storil nenamerno oziroma brez namena netočno obveščati javnost.
Lažna objava
Objava, ki vsebuje lažne informacije, podatke ali trditve. S to oceno ovrednotimo le tiste vsebine, pri katerih je mogoče ugotoviti, da so bile ustvarjene za namerno zavajanje in napačno obveščanje javnosti.