Potniki niso leteli na sedežih brez naslonjala
Avtor: Matej Simič
TRDITEV
Potniki so na letalu Easyjeta sedeli na sedežih brez naslonjala.
OCENA
IZVIRNA OBJAVA
Novica o potovanju na sedežih brez naslonjala v letalu na poletu EZY 2051, ki je prejšnji teden poletelo iz Londona v Ženevo, je odjeknila na twitterju in povzročila veliko razburjenja.
Na problem je prvi opozoril potnik Matthew Harris. Se je pa hudoval in zapisal, da je nizkocenovnik Easyjet s sedeži brez naslonjala premagal celo nizkocenovnik Ryanair, in se spraševal, ali je to sploh dovoljeno, je poročal Insajder.
V tvitu je Harris sicer pomotoma navedel, da je šlo za polet EZY 2021. Letalo s to oznako je bilo namenjeno v Faro na Portugalskem, ne v Ženevo, kamor so dejansko potovali na poletu EZY 2051.
Uporabnike twitterja je dodatno razburil odgovor Easyjeta. Harrisu so sicer odgovorili, da zadevo preiskujejo, a ga prosili, naj fotografijo umakne.
V letalski družbi Easyjet so za Razkrinkavanje.si potrdili, da sta bila na tem letalu res sedeža, ki nista imela naslonjala. »Nobenemu potniku ni bilo dovoljeno sedeti na teh sedežih, saj sta čakala na popravilo. Oba smo še tisti večer (6. avgusta) popravili,« so pojasnili in dodali, da so bila vsa druga njihova letala brezhibna.
Poskušali smo stopiti v stik tudi z avtorjem fotografije Harrisom, vendar se na naša vprašanja ni odzval. Na twitterju je sicer pozneje zapisal, da so žensko, ki je sedela na enem od dveh sedežev brez naslonjala, po končanem vkrcavanju potnikov premestili drugam.
To so potrdili tudi pri Easyjetu in pojasnili, da so potniki letalske karte kupili več kot mesec dni vnaprej – še preden sta bila sedeža nefunkcionalna. Zato so potnici nadomestni sedež lahko poiskali šele tik pred vzletom, ko so bili drugi potniki že vkrcani.
V komentarjih pod tvitom se je pojavilo vprašanje, kam bi v primeru polnega letala premestili take potnike. »Če bi bilo letalo polno, bi tem potnikom ponudili nadomesten let,« so pojasnili pri letalski družbi.
Kljub večkrat postavljenemu vprašanju, ali drži, da je letalo z nefunkcionalnima sedežema potnike prevažalo ves teden, odgovora Easyjeta nismo dobili.
Pri agenciji za civilno letalstvo smo preverili, ali sme letalo poleteti kljub temu, da vsi sedeži niso delujoči. Odgovorili so, da polomljen sedež ni ovira, če je ustrezno označen. »Navadno operaterji uporabijo trak z napisom INOP oziroma UNSERVICEABLE. Poleg tega mora biti podatek o tem vnesen v tehnično knjigo letala,« so pojasnili.
O dogodku so poročali tudi spletni portali Siol, 24ur in Moški svet. Prva dva sta bralcem že v naslovu nakazala, da potniki med poletom niso sedeli na sedežih brez naslonjala, Moški svet pa je svoje bralce z lažnim naslovom zavedel. Vsi navedeni mediji so v nadaljevanju prispevkov sicer zapisali, da so potnike pred vzletom presedli.
Od kod so črpali informacije in zakaj so prispevku dali naslov, ki se ne sklada z njegovo vsebino, smo vprašali uredništvo portala Insajder, vendar odgovora nismo prejeli. Bralce so sicer seznanili, da je vsebina objavljenega tvita, iz katerega je izhajala avtorica članka, lažna. Toda to so storili šele na koncu zelo dolgega prispevka.
Trendi branja spletnih medijev kažejo, da večina bralcev prebere samo naslov in prvih nekaj vrstic novice, zato obstaja možnost, da bi lahko bralce Insajderja zavedla naslov in začetek prispevka. Dajemu mu oceno manipulacija.
Manipulacija
Objava, ki uporablja znane in točne podatke, vendar jih pojasnjuje na zavajajoč način, tako, da pripeljejo do netočnih ali nepravilnih zaključkov. Gre za izkrivljanje dejstev.
Vsebine Oštro.si sofinancira Ministrstvo za kulturo.