Uradni podatek o povprečni oceni osnovnošolcev neznanka

Avtorica: Katarina Bulatović

 

TRDITEV

Povprečna ocena [v osnovnih šolah] je več kot štiri.


OCENA


IZVIRNA OBJAVA

Delo


 
Foto: Unsplash

Foto: Unsplash

To, da je v slovenskih osnovnih šolah toliko visokih ocen, ni normalno, je za Delo dejal predsednik združenja ravnateljev osnovnih šol Gregor Pečan. »Povprečna ocena je več kot štiri!« je še komentiral. Na njegovo trditev nas je opozorila bralka, ki je o njej podvomila.

Pečan je za Razkrinkavanje.si pojasnil, da njegove informacije o povprečni oceni temeljijo na  notranji izmenjavi podatkov med ravnatelji štirih ali petih slovenskih osnovnih šol v lanskem letu. »Ugotovitve vseh so bile enake: povprečna ocena na posamezni šoli je bila nad štiri. In skoraj zagotovo situacija nikjer ne odstopa,« je dodal.

Na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport podatka o povprečni oceni na osnovnih šolah nimajo, »predvidevajo pa, da je visoka«, so povedali za Razkrinkavanje.si. Na zavodu za šolstvo teh podatkov ne zbirajo.

Prav tako nimajo uradnega podatka o povprečni oceni slovenskih osnovnošolcev na zvezi aktivov svetov staršev Slovenije (ZASSS).

Ob tem na zvezi pojasnjujejo, da so starše učencev na tistih šolah, na katerih so sveti staršev povezani v aktive, v anketi spomladi letos vprašali, katere so prevladujoče ocene njihovih otrok. »Ugotavljamo prevlado ocen prav dobro in odlično,« je za Razkrinkavanje.si komentiral Tone Meden, predsednik ZASSS, vendar opozoril, da v anketi niso zajeli povprečnega vzorca šol po vsej državi. 

Po podatkih državnega izpitnega centra (RIC) je bila v lanskem šolskem letu povprečna ocena pri obveznih predmetih v devetem razredu v vsej državi 3,83, pri čemer je Meden opozoril, da je »treba na ocene osnovnošolcev gledati širše, torej ne le povprečja, ampak porazdelitev, ob tem pa poiskati vzroke za opaženo«.

Povprečna ocena »več kot štiri« v osnovnih šolah ne temelji na uradnih podatkih, temveč na notranji izmenjavi podatkov ravnateljev štirih ali petih od 454 osnovnih šol (brez podružnic), kar pomeni, da ni podprta z vzorcem, na podlagi katerega bi lahko sklepali o povprečnih ocenah v slovenskih šolah. Trditev predsednika združenja ravnateljev je zato po naši oceni neutemeljena.


Razkrinkavanje_Neutemeljeno.png

Neutemeljeno
Objava, v kateri argumentacija, ki je avtorja pripeljala do določenega sklepa, ni podprta z zadostnim številom podatkov, informacij ali dejstev oziroma so argumenti, ki jih avtor navaja, neverodostojni ali izvirajo iz nepreverljivih virov. Lahko gre tudi za sklepanje »čez palec«.

Vsi tipi razkrinkanih informacij


 
 

Vsebine Oštro.si sofinancira Ministrstvo za kulturo.