Ograja naj stoji med novinarskimi in oglasnimi besedili

Avtor: Matej Zwitter

 

TRDITEV

Prispevek na novičarskem portalu je novinarski.


OCENA


IZVIRNA OBJAVA

Dnevnik.si


 
Članek o ograjah je videti kot oglasno sporočilo, vendar kot tako ni posebej označeno. Foto: Unsplash

Članek o ograjah je videti kot oglasno sporočilo, vendar kot tako ni posebej označeno. Foto: Unsplash

Na spletnem portalu Dnevnik.si so se odločili, da bodo bralcem pomagali pri »preudarni izbiri ograje« za njihovo nepremičnino. V kratkem intervjuju jim najprej podajo nekaj osnovnih informacij o izbiri ustrezne ograje, na koncu prispevka pa jih za dodatna pojasnila kar izrecno napotijo k zasebnemu podjetju, ki se ukvarja s postavljanjem ograj.

Članek, ki je objavljen brez navedbe avtorja, obravnava enega samega proizvajalca ograj, na koncu članka pa so navedeni tudi kontaktni podatki podjetja.

Besedilo je na spletnem mestu Dnevnika uvrščeno v rubriko Dom, v kateri so objavljeni novinarski prispevki in tudi oglasni članki

Takšno besedilo s skoraj enako vsebino so na portalu objavili že maja. Zaradi vsega naštetega je videti kot oglasno sporočilo, vendar kot tako ni posebej označeno (gl. posnetka spletne strani spodaj).

 
 

Aprila so objavili še en članek, ki promovira isto podjetje, o njegovih izdelkih pa so podobno pisali tudi že leta 2015

Noben od člankov ni označen kot oglasno sporočilo, kar zapovedujeta novinarski in oglaševalski etični kodeks. Prav tako objava ni skladna z zakonom o medijih, ki določa, da morajo biti oglasi jasno ločeni od novinarskih vsebin. Obenem zakon prepoveduje objave v mediju, ki naj bi bralca prepričale, da ne gre za oglas, saj so videti kot novinarski članek.

Še več podobnih primerov

V rubriki Dom na spletnem mestu Dnevnika najdemo več podobnih primerov. Podjetje, ki izdeluje pohištvo, je lani ob obletnici ustanovitve podjetja na Dnevniku.si naročilo oglasni članek, ki je bil tudi ustrezno označen. Letos smo lahko na istem portalu prebrali skoraj identično besedilo, prav tako posvečeno obletnici delovanja pohištvenega podjetja, toda z eno razliko: članek ni bil označen kot oglasni (gl. posnetka spletne strani spodaj).

 
 

V še enem primeru je podjetje, ki izdeluje toplotne črpalke, v preteklosti naročalo ustrezno označene oglasne članke. Od lanske pomladi pa so članki, ki poudarjajo učinkovitost njihovih izdelkov in so v nekaterih primerih opremljeni s kontaktnimi informacijami podjetja, neoznačeni.

Odgovornega urednika Dnevnika.si smo vprašali, ali gre v navedenih primerih za oglasna sporočila, in če to drži, zakaj niso ustrezno označena. Odgovora nismo prejeli. So nam pa na oddelku oglasnega trženja v telefonskem pogovoru pojasnili, da so vsa tri podjetja, navedena v zgoraj omenjenih prispevkih, oglaševalci in da oglašujejo predvsem v rubriki Dom. 

Prispevek na portalu oglašuje storitve zasebnega podjetja v obliki novinarskega članka, ki ni označen kot oglasno sporočilo in ni ločen od novinarskih besedil. Po tipologiji Razkrinkavanja.si smo ga zato označili za prikrito oglaševanje.


Razkrinkavanje_PrikritoOglasevanje.png

Prikrito oglaševanje
Objava, ki se pretvarja, da je novinarsko besedilo, v resnici pa je oglaševalsko. Objave so lahko videti kot novinarski oziroma avtorski prispevki, dejansko pa gre za sponzorirane – plačane – objave. Takšne objave morajo biti jasno označene kot oglaševalske, kot to določa zakon o medijih.

Vsi tipi razkrinkanih informacij


 
 

Vsebine Oštro.si sofinancira Ministrstvo za kulturo.