Novinarka Oštra vodila razpravo o nedelujočem sistemu izrabljenih vozil

uredništvo Oštra

Po podatkih sekcije avtoserviserjev pri obrtni zbornici se na leto legalno razgradi le nekaj več kot 8000 vozil, okrog 40 tisoč pa jih izgine.

 

Podpis pod foto: Predstavniki treh ministrstev, registracijskih organizacij, inšpektorata za okolje in razgrajevalcev avtomobilov so razpravljali, kam izgine okrog 40 tisoč izrabljenih vozil na leto in kdo ima od tega koristi. Pogovor je moderirala novinarka Oštra Žana Erznožnik (levo). Foto: OZS

 

»V Sloveniji po podatkih sekcije avtoserviserjev pri obrtni zbornici vsako leto 40 tisoč vozil izgine neznano kam. To pa predstavlja kar 900 ton nevarnih odpadkov,« je dejala Nataša Mikulin, predsednica odbora za izrabljena vozila pri obrtni zbornici (OZS) in direktorica obrata za razgrajevanje vozil Jung. To področje bi moralo biti prednostna naloga okoljskega in drugih inšpektoratov, je opozorila na razpravi v organizaciji OZS, ki jo je vodila novinarka Oštra.

Ob okrog 40 tisoč izrabljenih vozilih, kolikor jih na leto uide sistemu, je bilo po podatkih ministrstva za okolje, podnebje in energijo lani legalno razgrajenih le 8228 vozil. Sogovorniki so se strinjali, da to vzbuja skrb, a do končnega odgovora, kam izginejo vozila in kaj morajo pristojni storiti, da bi to preprečili, niso prišli. 

Peter Tomše s sektorja za ravnanje z odpadki na direktoratu za okolje je priznal, da je direktiva o izrabljenih vozilih že zelo stara, zato zdaj pripravljajo novo. Med ukrepi bi po njegovi oceni lahko bile finančne spodbude za tiste, ki vozila oddajo v razgradnjo, in boljša povezanost evidenc o vozilih.

Moderatorka pogovora, novinarka Oštra Žana Erznožnik je opozorila tudi na to, da domnevno nelegalna odlagališča avtomobilov, čeprav je inšpektorat za okolje o njih seznanjen, več let ostanejo nedotaknjena. Tak primer je odlagališče v Sežani.

 
 

Vršilka dolžnosti glavne inšpektorice na inšpektoratu za okolje in energijo Mirana Omerzu je pojasnila, da inšpektorat ne ukrepa zaradi pomanjkanja inšpektorjev. 


Kot je pojasnil okoljski inšpektor Dejan Mandić, se manj kot 50 inšpektorjev ukvarja z rednimi pregledi, ob tem pa jih čaka še okrog 3500 neobdelanih prijav, pri čemer morajo dati prednost zadevam, ki povzročajo največje tveganje za okolje. »Želimo si, da bi imeli več inšpektorjev, tako da bi lahko rešili več problemov.«

Oštro se je s problematiko izrabljenih vozil ukvarjal že leta 2019, ko je preiskoval divji avtomobilski odpad v Postojni. Kljub ukrepanju inšpektorata sprva ni bilo nobenih sprememb. Marca 2021 je pristojna občinska služba skladno z izvršbo medobčinskega inšpektorata odpeljala nezakonito odložene komunalne odpadke, avtomobili pa so ostali, je še poročal Oštro.