Študija: Oštro krepi zaupanje javnosti v medije

uredništvo Oštra.si

Oštro je eden od petih medijev, katerih modeli so v središču študije organizacije Free Press Unlimited o neodvisnih medijih v Evropi.

Foto: Unsplash

Foto: Unsplash

Krčenje javne sfere je svetovni trend, ugotavljajo avtorji študije o delovanju neodvisnih medijev v Evropi, ki je nastala pri mednarodni organizaciji Free Press Unlimited. 

V študiji so raziskovali izzive in strategije, s katerimi se neodvisni mediji spoprijemajo v obdobju nenehnih napadov na javni diskurz in javno sfero. Analizirali so jih na podlagi študije primerov petih medijev: Oštra v Sloveniji, Átlátsza na Madžarskem, Krika v Srbiji ter romunskih medijev Liber in Teleorman in Átlátszo Erdély.

Ob izdaji študije bo danes ob 11. uri spletni posvet o zaščiti medijskega pluralizma. Med govorniki bo tudi Anuška Delić, preiskovalna novinarka in ustanoviteljica Oštra.

Organizacija Free Press Unlimited je v študiji sicer ugotovila, da se neodvisni mediji spopadajo z izzivi, kako čim širšemu občinstvu zagotoviti dostop do svojih vsebin, kako zgraditi in okrepiti zaupanje javnosti v njihovo delo ter kako oblast pozvati k odgovornosti.

Poudarili so, da lahko neodvisni mediji zaupanje javnosti dosežejo s spoštovanjem profesionalnih standardov.

Pri tem so kot primer navedli delovanje Oštra, ki »prek mentorstva mladim novinarjem in študentom novinarstva v Inkubatorju za preiskovalno novinarstvo uveljavlja profesionalne standarde in krepi zavedanje o sodelovanju z bralci«. Oštrove strategije skupaj prispevajo k povečevanju zaupanja javnosti in sposobnosti za razkrivanje nepravilnosti vplivnih akterjev.

Financiranje neprofitnih medijev in dolgoročna stabilnost ostajata izziv v tem delu Evrope. Primer Oštra kljub temu dokazuje, da so lahko osredotočanje na točnost informacij, preglednost delovanja in sodelovanje z bralci prava pot naprej za neodvisne medije, ki se želijo obdržati v medijskih okoljih, ki so jih načeli ekonomsko-politični pritiski, še ugotavljajo v študiji.