52. teden na Razkrinkavanju

Avtorji: Matej Simič, Meta Gantar

 

TRDITEV

Popolna prepoved pirotehničnih sredstev niti ni mogoča, ker smo del EU.


OCENA


 
Pirotehnična sredstva so po zakonu razvrščena v več kategorij glede na stopnjo nevarnosti in raven hrupa, ki ga povzročajo, ter glede na nevarnost za zdravje in okolje. Foto: Unsplash

Pirotehnična sredstva so po zakonu razvrščena v več kategorij glede na stopnjo nevarnosti in raven hrupa, ki ga povzročajo, ter glede na nevarnost za zdravje in okolje. Foto: Unsplash

V medijih je zakrožila trditev vlade, da država ne more popolnoma prepovedati pirotehničnih sredstev, saj smo del Evropske unije.

Slovenska vlada lahko na podlagi 29. člena zakona o eksplozivih in pirotehničnih izdelkih prepove ali omeji nakup, posest, uporabo, vnos in uvoz samo tistih pirotehničnih izdelkov, ki predstavljajo veliko nevarnost za življenje, zdravje in varnost ljudi in okolja.

Evropska direktiva pa onemogoča popolno prepoved pirotehničnih sredstev v državah članicah EU, saj prodaje najmanj nevarnih izdelkov iz kategorije F1 ni dovoljeno prepovedati ali omejiti.

Trditev, da popolna prepoved pirotehničnih sredstev ni mogoča, ker je Slovenija članica EU, drži. 

Podrobneje: Članice EU ne morejo prepovedati vseh pirotehničnih sredstev

 
 

TRDITEV

Sprejemanje zakona po nujnem postopku ne omogoča splošne razprave.


OCENA


 
Število zakonov, ki jih poslanci sprejmejo po nujnem postopku, v zadnjih letih niha.Foto: Nik Jevšnik/STA

Število zakonov, ki jih poslanci sprejmejo po nujnem postopku, v zadnjih letih niha.Foto: Nik Jevšnik/STA

Kolegij predsednika državnega zbora na 52. seji, ki je bila 29. novembra, ni potrdil vladnega predloga, da bi po nujnem postopku obravnavali predlog zakonodaje za omejitev vard in vaških straž. Tako bo državni zbor predloga dveh novel obravnaval po rednem postopku, so poročali na spletni strani rtvslo.si. 

Kot so še navedli v prispevku, so bili v opoziciji kritični tako do namere o sankcioniranju vard kot tudi do načina, kako je vlada hotela izpeljati sprejetje obeh novel – torej po nujnem postopku, kar ne omogoča razprave. Preverili smo, kakšen je postopek.

V nujnem postopku se, kot piše v poslovniku državnega zbora, za sprejetje zakona ne opravi splošna razprava, in sicer o razlogih, ki zahtevajo sprejetje zakona, ter o načelih, ciljih in poglavitnih rešitvah predloga zakona. Poteka pa razprava v drugi in tretji obravnavi, ki se opravita na isti seji. 

Trditev, da sprejetje zakonskih sprememb po nujnem postopku ne omogoča razprave, zato ne drži.

Podrobneje: O omejitvi vaških straž ne bodo odločali po nujnem postopku

 
 
 
 

Vsebine portala Oštro.si sofinancira Ministrstvo za kulturo.

MedijiMasa Majce