Izpit za čoln brez ure praktične vožnje

Avtorica: Meta Gantar

 

TRDITEV

Za pridobitev vozniškega dovoljenja potrebujemo minimalno 20 ur vožnje, za dovoljenje za čoln do 24 metrov pa niti ene ure.


OCENA



 
 
Pravil za pridobitev izpita za čoln ne ureja nobena mednarodna konvencija ali predpis Evropske unije. Foto: Nik Kranjec/STA

Pravil za pridobitev izpita za čoln ne ureja nobena mednarodna konvencija ali predpis Evropske unije. Foto: Nik Kranjec/STA

Poslanec SDS Zvonko Černač je na 26. izredni seji dejal, da je za pridobitev vozniškega dovoljenja, »tudi za nekoga, ki obvlada in ki bi lahko vozil samo pet ur, potrebnih minimalno 20 ur vožnje, za nekoga, ki želi dobiti dovoljenje za čoln do 24 metrov, pa niti ena ura«.

Zakon o voznikih določa najmanj 20 učnih ur vožnje. V tem času kandidat za voznika spoznava tehnike vožnje na vadbeni površini, v naselju in zunaj njega, ponoči, v gostem in redkem prometu ter se nauči do okolja prijazne vožnje. 

Kandidati, ki uspešno opravijo vozniški izpit v prvem poskusu, imajo v povprečju od 25 do 35 ur praktičnega usposabljanja, so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo in promet. Manuel Pungertnik, vodja Šole vožnje pri AMZS in inštruktor varne vožnje, je razložil, da mora kandidat v predpisanih najmanj 20 urah v celoti usvojiti vožnjo, ne samo tehniko. 

Toliko bolj, kadar gre za voznika, ki je izgubil vozniško dovoljenje zaradi kazenskih točk. »Ko mora tak voznik še enkrat skozi celoten proces poučevanja, s tem ustvarimo vsaj teoretično možnost, da vožnjo sprejme kot odgovornost in ne kot privilegij, ki ga je pridobil.«  

Pomorske nesreče zaradi neupoštevanja pravil 

Za pridobitev izpita za voditelja čolna pravilnik o upravljanju s čolni ne predpisuje obveznega števila ur praktične vožnje. Kot je povedal direktor pomorske inšpekcije Tomo Borovničar, so na evropski in mednarodni ravni pogoji za pridobitev izpita za čoln zelo različni. »Tega področja ne ureja nobena mednarodna konvencija ali predpis Evropske unije,« je dodal. 

Čeprav ni določeno minimalno število ur vožnje, pa za kandidata veljajo druga pravila. Upošteva se starostna omejitev (najmanj 16 let), imeti mora potrdilo o zdravstveni sposobnosti in potrdilo o opravljeni prvi pomoči. 

Pravilnik sicer predpisuje teoretični in tudi praktični del izpita brez obveznih ur vožnje, in sicer na področju izogibanja trčenju na morju, iz osnov navigacije in mornarskih veščin. 

V praktičnem delu mora kandidat na slikovnih primerih prepoznati, za katero plovilo gre, in razložiti pravila o izogibanju trčenju na morju, pri osnovah navigacije pa mora na navigacijski karti vrisati in odčitati pozicijo (geografske koordinate). Prav tako mora prepoznati značilnosti svetilnikov, nekatere oznake na zemljevidu in usvojiti delo z vrvmi. 

V Evropski uniji se pogoji za pomorski vozniški izpit razlikujejo tudi glede na območje plovbe in oddaljenost od obale, vrsto pogona, dolžino plovila in moč motorja. Borovničar opozarja, da na primer v Italiji izpita za voditelja čolna sploh ne potrebujejo, potrebujejo pa izpit za plovilo z močjo motorja, večjo od 30 kilovatov. 

Na pomorski inšpekciji menijo, da nepredpisana zahteva po obveznih urah vožnje oziroma plovbe do zdaj ni vplivala na pomorske nesreče, v katerih so bili udeleženi čolni. »Najpogostejša vzroka sta plovba preblizu obale in nespoštovanje pravil o izogibanju trkom na morju,« je pojasnil Borovničar.

Trditev, da za pridobitev vozniškega dovoljenja potrebujemo minimalno 20 ur vožnje, za pridobitev dovoljenja za čoln pa niti ene, po pregledu predpisov in po besedah pristojnih za izdajo vozniškega dovoljenja in dovoljenja za voditelja čolna, drži.

 
zvizgac_banner.png
 

Parlamentarka

Posebna rubrika projekta Razkrinkavanje.si, ki se osredotoča na izjave poslancev in drugih nosilcev politične moči. Prizadevanja za izkoreninjenje lažnih informacij in zavajajočih ali neutemeljenih navedb je namreč treba usmeriti tudi v predstavnike oblasti, saj imajo od teh največ koristi. Nenazadnje pa nosijo tudi večjo odgovornost za javno izrečene trditve in obljube.


Drzi.png

Drži
Objava, ki drži. To oceno uporabljamo tudi pri preverjanju izjav in krajših trditev, ki se pojavljajo na družbenih omrežjih in v javnem prostoru, ter za pregled uresničevanja obljub politikov in drugih javnih osebnosti.

Vsi tipi razkrinkanih informacij


 
 

Vsebine portala Oštro.si sofinancira Ministrstvo za kulturo.